Friday, March 22, 2024

Amiga 4000D

Amiga 4000D

1992 - krása desktopového Big boxu

 V roce 1992 se objevila nová velká Amiga. Legendární Amiga 4000 AGA. Tento článek bude netradičně o hardwaru. Prvním důvodem bude asi skutečnost, že moje další Amiga je právě tahle. Naštěstí není v základní konfiguraci, ale rovnou jsem ji koupil už s perfektní turbokartou BFG 9060 s Motorolou 68040 na 40MHz. Takže jsem se konečně dočkal nějaké lepší workstation Amigy, tentokrát poprvé ( jak asi víte ze záložky About me/ O mně - s Amigou jsem začínal na Amize 600 bez rozšíření a s černobílou TV Tesla v první polovině devadesátek)

    Bohužel, pokud jedna nová přítelkyně přichází, většinou musí jiná jít z kola ven. Nyní jsem obětoval Amigu 1200 s rozšiřující kartou z roku 1993 (polský ELSAT 1204). Šla do dobrých rukou kolegovi z Retro Games Brno - je to jeho první Amiga, jinak sbírá i Atari.

   Tuhle konkrétní Amigu 4000D jsem zakoupil ve facebookové skupině Amiga a Atari ST CZ/SK od kolegy amigisty za cca. 1500€. A ihned, když v pátek 23.2. 2024 přišla a já ji rozbalil - hodil jsem i unboxing video na YT :-), jsem se do ní zamiloval. Je to zatím moje nejlepší přítelkyně ever a tak není divu, že vzbudila obdiv nejen u mě.

Na poslední Amiga sešlosti mi bohužel v rohu prasklo plastové přední čelo, tak jsem se rozhodl ji nastříkat na bílo a tmelem jsem vyspravil prasklý roh (barva to celkem překryla).

Konfigurace: turbokarta BFG 9060@40 MHz 128 MB, na desce 8 MB FAST a 2 MB CHIP, AGA, 420 MB 3,5” IDE HDD, AmigaOS 3.9, Kicstart 3.1.

O víkendu jsem si konečně do své Amigy nahrál i nějaké hry. Shapeshifter jsem zatím nezprovoznil. Vypadá to, že pro emulaci 68k Maců vyzkouším Basilisk II (ten je novější).






 

 

 


No comments:

Post a Comment

Hra 4 - Dungeon Master II AGA

 Hra 4 - Dungeon Master II: The Legend of Skullkeep  Je rok 1995. Commodore už je v hrobě od dubna 1994, kdy vyhlásil bankrot a přestal exis...