Saturday, February 3, 2024

 

Hra 2 - Ishar 2 (O elfích kozách a městských pózách)

Hra 2 - Ishar 2

O elfích kozách a městských pózách

Rok: 1993
Vývojář: Silmarils
Vydavatel: Silmarils
Platformy: Amiga AGA, také pro OCS/ECS
Herní sešn: 3
Odehraný čas: 6h 30 minut
Obtížnost v této relaci: lehká až středně obtížná
Level zábavnosti: velmi vysoký

Na ostrově Zach je město, které ho celý pokrývá. Z přístavu se moje parta dobrodruhů vydala směrem na východ do uličky, kde jsem objevil obchod se smíšeným zbožím a hostinec. Jelikož jsme byli hladoví a žízniví po té dlouhé cestě na moři, usoudil jsem, že návštěvou prvního místního baru nic nezkazím. Uvnitř bylo živo, poslechli jsme si místní zkazky a kouknul jsem se na záložku Enroll. Byli tu noví dobrodruzi k přijetí do party. 
 

Zaujala mě elfí rangerka Sheeld, měla lvl 7, narozdíl od mojí elfí lušištnice, s kterou jsem dobrodružsví na ostrově Irvan začínal. Při pokusu o vyhození ze skupiny byla většina proti, takže to takto udělat bohužel nešlo. A tak se s ní Zubaran v noci v pokoji naposled pomazlil a pak jí podřízl (byla to bohužel jediná možnost, jak se holky elfky zbavit). Nová členka zdědila její výbavu, její peníze - 3000 zlatých putovaly ihned do Zubaranovi kapsy. Ráno jsem zašel do obchodu naproti a koupil elfce Sheeld alespoň bojový kožený obleček, aby tu nechodila nahá.


Nově posílená parta pak putovala městem dál a zvyšovala si zkušenost bojem s místními bandity.
 
Šel jsem dál směrem do východní části města. Na jihovýchodě jsem narazil na dva další obchody, tentokrát s brněním. Mám našetřeno 10700 zlatých, tak jsem ihned zakoupil u místního zbrojíře jeden štít +2 (4000) a dvě těžké helmy (po 1500). Zbytek financí tvoří obvyklou rezervu na spánek a regeneraci psy v hostinci a nákup jídla. Kousek dál na východ jsem zašel do hostince, 2x spánek obnovil partě mých dobrodruhů manu a jídlo zahnalo hlad a obnovilo jim fyzickou výdrž. Naproti je krámek s lektvary. Protože už mám zase hluboko do kapsy (zbývá poslední tisícovka a něco), doufám, že zase potkám nějaké bandity s plnými měšci zlata. Pak jsem v noci prošel zbytek jihovýchodní čtvrti města. Vypadá to na obchodní čtvrť, je tu hodně krámků, ale otevírají samozřejmě až ráno. Po ránu při dalším zkoumání této čtvrti jsem narazil na zajímavého prodejce zbraní (sekera za 11500 je lákavá a palcát + 10 také), alespoň mám na co šetřit. 
 
Trochu drahé...
 
No a v jedné uličce, poslední neprozkoumané v této části města, jsem narazil na obrovského orka s trojzubcem a ten mě samozřejmě zabil celou partu. 
 
Fajn, takže další ork boss. Dopadlo to smrtí. Takže znovu a lépe.








30. ledna jsem chtěl pokračovat ve hraní, ale při pokusu o načtení pozice ve hře mi to hlásí u všech File not found. 
Hra mi smazala všechny uložené pozice?
Pokud ano, tak to znovu hrát teď opravdu asi nebudu.

Ach jo, dalších 7h zbytečně ztraceného času.

 
 A jsem naštvaný, pokud je to bug ve hře a né v Amiga systému. To je fakt hrůza jakou špatnou práci odváděli programátoři již i v 90 letech...
 
 (né že by tohle byla na Amize vyjímka, stalo se mi v roce 2018 u Black Crypt na mé reálné Amize 1200 pod WHDLoad, taky byli ty soubory corrupted. Tenkrát jsem to poslušně rozehrál znovu a dohrál Kryptu v roce 2019)

Odehraný čas: 7 h
Status k 1.02. 2024: Nedohráno, hra smazala všechny uložené pozice. Budu hrát znovu od začátku.
 
Popojedeme asi k jiné hře z mého Master listu a znovurozehrání i dohrání Ishara 2 si nechám až na tu správnou herní náladu.

No comments:

Post a Comment

Hra 4 - Dungeon Master II AGA

 Hra 4 - Dungeon Master II: The Legend of Skullkeep  Je rok 1995. Commodore už je v hrobě od dubna 1994, kdy vyhlásil bankrot a přestal exis...